بنچ مارکینگ چیست؟ الگوبرداری از دیگران چه کاربردی دارد؟
در بنچ مارکینگ، مدیران، عملکرد و کارایی محصولات و فرایندهای خود را با رقیبان، شرکتهای سرآمد و واحدهای دیگر در مجموعهی خود – که فعالیت مشابهی را انجام میدهند – مقایسه میکنند؛
و با بهکارگیری بهترین شیوههای اجرایی در فروش و عملیات سازمانی، عملکرد را بهبود میبخشند.
هدف در بنچ مارکینگ این است که نمونهها و الگوهایی با عملکرد بهتر را پیدا کرده و فرایندها و اقدامهایی که آن خروجی را ایجاد کردهاند، درک کنیم.
شرکتها سپس با الهام از آن فرایندها و اقدامها، عملکرد خود را بهبود میدهند. این کار از جنس تقلید نیست؛ بلکه شکلی از نوآوری است.
bench_marking_1716200287_66886_12736_1205.zip3.14 MB |